coaching, mentoring, tanácsadás

CREATIVE COACH

CREATIVE COACH

Tedd magad töltőre - Én idő

2017. január 08. - Kövesdi Mátyás

Te hogyan töltődsz fel? Mennyi időt szánsz magadra? Milyen minőségű az az idő, amit magadra szánsz?

 

Én jó pár éve vagyok férj, családapa, vezető és coach. Különböző szerepek, de sok közös van bennük. Például, hogy egy csomó olyan helyzet vár napközben, amikor a csúcsformádat kell hozni.

Legyél határozott, de kedves, türelmes, fogjon az agyad és legyél fitt, bírjad fizikailag is a kihívásokat. Nem egyedi történet, sokan vagyunk mindenféle szerepben. Mi kell ahhoz, hogy bírjuk a strapát?

 

Volt egy főnököm, aki mindig azt mondta “Matyikám, soha ne felejtsd el, hogy a versenylovat etetni is kell”

 

Már jó ideje foglalkoztat ez a téma. Itt is írtam már arról a szentháromságról, ami az egészség / család és barátok / munka hármasából áll. Most a saját testi és lelki egyensúlyodra koncentrálok ebben az írásban.

 

Gondold csak végig, mit teszel az egészségedért? Mik azok a dolgok, amire a legtöbb pénzt költöd? Mik azok a dolgok, amivel a legtöbb időt töltesz? 

 

A válaszaid között volt az egészséged, vagyis te magad? Ha ott volt, akkor a következő kérdésem, hogy mennyire vagy elégedett a magadra szánt idővel? 

 

Én hajlamos vagyok arra, hogy annyira belevetem magam a mindennapokba, hogy nem szánok elég időt magamra. Az utóbbi években viszont egyre jobban figyelek a saját jeleimre és hamarabb reagálok. Fontos része a van az életemben a sportnak és sikerül időt szánnom arra is, hogy kicsit elmélyüljek magamban. Furcsa dolog ez, mert egy csomó dologra érzékeny vagyok, mégsem mondanám magam igazán spirituális alkatnak. Azt viszont fontosnak tartom, hogy lelki értelemben is tudjunk töltődni. Mindenki a számára kedves módon.

 

3 lehetőség, ami neked is hasznos lehet:

 

1. Önjutalmazás: 

 

Erről hosszabban is szeretnék írni, de az alap nagyon egyszerű. Sokszor nem kapjuk meg azt az elismerést, amire szükségünk van. Megadhatjuk magunknak. Ha olyan sikert érük el, vagy bármi olyat teljesítünk, amire büszkék vagyunk, akkor jutalmazuk meg magunkat. Legyen az élmény, tárgy, bármi, ami nekünk kedves és jelentőséggel bír, tegyük meg. 

 

2. Önértékelés és tervezés: Évek óta mindig ajánlom az évtevezést. Nagyon hasznos összegzése az előző évnek és szuperul lehet tervezni az aktuálisat:

 

http://yearcompass.com/hu

 

3. Testi - lelki fejlődés

 

  1. Sport: Nekem a futás jön be mostanában és ismerkedem a jógával. Mind a kettő szupermód kikapcsol, feltölt és jó a testemnek.

 

  1. Egészséges ételek: Egyre jobban foglalkoztat a téma, ahogy mennek az évek. Bár van aki szerint a pocak cuki, de nekem nem esik jól a súlyfelesleg és a közérzetemnek is jobb, ha tisztább ételeket eszem.

 

  1. Meditáció: Nekem a relax zenék és szaunázás, vagy konkét meditációs videók működnek és jelenleg ki is elégítik az ilyen irányú igényeimet

 

Jelenleg az Njoy - Tökéletes Test Programjában megtaláltam a fenti 3 kellemes kombinációját.

A Bakonyi Panni (börtön jóga, TEDx Youth előadó) és Bene Marci (válogatott alpesi síelő, 2010-es téli olimpiai válogatott kerettag) által jegyzet Njoy magas színvonalon, profi trénerekkel és mégis "laza arccal" segít nekem fejlődni.

 

http://www.njoylife.hu

 

 

Bízom benne, hogy a fenti példák segítenek neked is továbbmenni a magadért tett utadon

 

Boldog Új Évet!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://creativecoach.blog.hu/api/trackback/id/tr9612109609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása