coaching, mentoring, tanácsadás

CREATIVE COACH

CREATIVE COACH

Egyensúly tudatosan - avagy a kínai tányérpörgetők hétköznapjai

2016. április 17. - Kövesdi Mátyás

 

Coaching beszélgetéseim során gyakran találkozom azzal, hogy az ügyfelem úgy érzi öszecsapnak a feje felett a hullámok és nem érez magában elég erőt, hogy a problémáit megoldja. Az esetek nagy többségében azt tapasztalom, hogy a konkrét probléma megoldása fontos, de nem elegendő.
Nagyon hasznosnak tartom, ha egy kicsit mőgé nézünk és értékeljük magunkat egy nagyon egyszerű modell szerint.

Saját magamnak egy hármas modellt állítottam fel.

Első eleme az egészség:

1.Hogyan vagyok az egészség terén?
Van-e konkrét panaszom?
Milyen a közérzetem?
Milyen az energaiszintem az elmúlt napokban?
Mennyire vagyok stresszes, feszült?
Milyen visszajelzést kaptam a kisugárzásomra?

Ilyen és ehhez hasonló kérdések megválaszolása után, el tudom dönteni, hogy rendben vagyok-e, vagy esetleg:

Többet kell mozognom
Többet kell pihennem
Ki kell kapcsolódnom
Szükségem van egy masszázsra, vagy szaunáznom kellene
Vitamint kell szednem
stb

Folyamatos önreflexióval tudom segíteni magam.

Második eleme a modellemnek: A Család és barátok

Miután tudjuk, hogy a boldogság egyik fontos tényezője, hogy milyen minőségi kapcsolataink vannak, ezért kiemeltem fontos, hogy időszakosan ránézzünk arra, hogy milyen az aktuálisan a családunkhoz és a barátainkhoz fűződő kapcsolatunk minősége:

Hogyan vagyunk egymással?
Van olyan dolgunk, amit meg kellene beszélnünk egymással?
Vannak közös programjaink?
Tudom, hogy hogyan vannak, mi van velük?
Mikor találkoztunk legutóbb?
Fel kellene már hívnom őket?
Mikor találkozunk legközelebb?

Harmadik eleme a munka világa

Hogyan vagyok ezen a fronton?
Mennyire mennek jól a dolgaim?
Min kell változtatnom?
Milyen kihívásaim vannak?
Stb

Ha bármelyik fronton kihívásom van a fenti hármas modellben, akkor viszonylag könnyen megküzdök vele, ha a másik két halmaz rendben van. Ezzel szemben, ha több fronton kell harcolnom, akkor sokkal nehezebben megy. Ezért olyan időkben is törődni kell, mindhárommal párhuzamosan, amikor minden oké. Ezzel is felkészülve a nehezebb időszakokra.

Nekem ez a módszer rengetegszer segített.

Te hogyan állsz az Egészség - Család/Barátok - és a Munka háromszögében?
Mit gondolsz mit tudsz tenni azért, hogy az egyensúlyt megtaláld és hosszú távon meg is tartsd magadnak?

A bejegyzés trackback címe:

https://creativecoach.blog.hu/api/trackback/id/tr28635750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása